چکیده:
هدف - هدف این مقاله تعیین این است که آیا سیستمهای اطلاعاتی (IS) عملکرد فعالیتهای حمایتی را بیشتر از عملکرد شایستگی اصلی تحت تاثیر خود قرار داده است؟
طراحی / روش شناسی / رویکرد – یک ایمیل پرسشنامه به فارغ التحصیلان یک مدرسه کسب و کار فرانسه مشغول به کار در بخش شرکت های IS فرستاده شد. نمونهای از 100 شرکت فرانسوی گردآوری شد.
یافته ها - نتایج مطالعه نشان میدهد که IS بر عملکرد شایستگی اصلی نسبت به عملکرد فعالیتهای حمایتی تاثیر نسبتا بیشتری به خصوص روی انحصار و اجزای ایجاد ارزش شایستگی اصلی دارد.
محدودیتهای تحقیق / مفاهیم - اکثر شرکتهای - انتخابی- در بخش صنعت هستند. این امر میتواند برای تکرار یافتهها در همه نمونههای شرکتها که در آنها بین خدمات و بخشهای صنعتی به طور مساوی توزیع شده، برای اهداف مقایسه، مفید باشد. همچنین، این امر میتواند برای مطالعه عملکرد شایستگی اصلی و فعالیت های حمایتی با استفاده از معیارهای سنجش عینی، جالب باشد.
مفاهیم عملی - این مقاله نشان میدهد زمانی که IS در شرکتها یکپارچه میشود، نگرش مدیریت ارشد و کارکنان نسبت به IS باید محاسبه شود.
اصالت / ارزش - مطالعات متعدد به منظور بررسی تاثیر IS بر روی عملکرد شرکتها انجام شد. این مقاله تاثیر IS بر روی عملکرد شایستگی اصلی و فعالیت های حمایتی را بررسی میکند. موضوعی که هنوز کشف نشده است.
دریافت ترجمه همه مقاله